درباره وبلاگ

آرشیو

آخرین پستها

پیوندها

پیوندهای روزانه

طبقه بندی

نویسندگان

ابر برچسبها

نظر سنجی

آمار وبلاگ



Admin Logo
themebox Logo


نویسنده :هدی
تاریخ:پنجشنبه 30 شهریور 1391-11:23 ب.ظ

امت واحد

امـــ ت واحـــــ ده باشیــــــــ م




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نوع مطلب : ضدفرهنگها 
نویسنده :هدی
تاریخ:سه شنبه 21 شهریور 1391-11:21 ب.ظ

تسلیت شهادت امام صادق(ع)

از دوستداران امام صادق(ع) بود
شرب خمر کرده بود و از کوچه عبور می کرد که دید حضرت صادق (ع) می آید
از شرم پشتش را به حضرت کرد که نکند اورا در این وضع ببیند
ناگهان گرمی دستی را بر شانه اش احساس کرد که تمام اضطرابش را به آرامش تبدیل کرد
امام بود که او را برگرداند و فرمود:
هیچگاه و در هیچ شرایطی به ما پشت نکنید که ما دوستدار شماییم....
 
 
یا امام صادق دستتون رو روی دوش ما هم بذارید که بدجور خجالت زده ایم...



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نوع مطلب : مناسبت های پیش رو 
نویسنده :هدی
تاریخ:شنبه 18 شهریور 1391-01:40 ق.ظ

مرجع تقلید و جاهلیت!!!

یه روز پریماه گفت:

چیزی به اسم مرجع تقلید قبول ندارم
اون برای زمان جاهلیت بود . و زمان پیامبر که خود ایشان پاسخگو بودند.
وقتی برای یک الله و اکبر گفتن در زمان محرم شدن در حج بین آقایان اختلاف نظر هست وای به حال بقیه چیزها

دین یعنی قلبی صاف و درد داشتن. نه قلبی که در پی ازار دیگران باشد و مدام وسوسه حقکشی و کلاهبرداری از زندگی دیگران باشد.
همه میدانند باید خدا را شاکر بود. به همنوع کمک کرد . گره از کار هم نوع خود باز کرد. بقیش سرگرمیه برای یک عده و لاغیر .....

پاسخ گو جواب داد:

در نوشته شما چندین مطلب وجود دارد:

1-تقلید برای زمان جاهلیت است.

2-مردم باید سوالات خود را از پیامبر (ص) می پرسیدند.

3-چگونه تقلید کنیم با اینکه این قدر اختلاف بین مراجع تقلید وجود دارد؟

4-دین در قلب صاف داشتن است و دینداری با آزار و حقکشی سازگاری ندارد.

5-غیر شکر خدا و کمک به هم نوع، بقیه دینداری سرکاری است.

1و2-تقلید در صورت وجود جهل است و انسان در هر مساله ای که نمی داند باید به خبرگان و صاحبان فن مراجعه کند. و خود شما در بند دوم این مطلب را تائید کرده اید که مردم در زمان پیامبر (ص) باید سوال خویش را از ایشان می پرسیدند.

اما اینکه تصور کنیم جهل مربوط به گذشته بوده و زندگی تمام افراد بشر امروزه با علم است، و هیچ جهلی باقی نمانده، مطلب غلطی است که اندک دقتی غلط بودن آن را روشن می کند.

پس امروزه نیز در هر مساله ای که در آن جهل داریم باید به اهل فن مراجعه کنیم و الا دچار جاهلیت هستیم.

انسان می تواند در مسائل و احكام دینی آگاه شده و بر اساس آگاهی خود و بدون مراجعه به مرجع تقلید(آگاه از احكام دین) احكام و تكالیف الهی را انجام دهد. بر چنین كسی نه تنها تقلید لازم نیست بلكه حرام است مگر آن كه دیگری را آگاه تر از خود بداند.

اگر فردی بخواهد اعمالش را بر اساس قرآن و سنّت انجام دهد، باید قرآن و تفسیر آن و علومی را كه وابسته به آن است،‌ به طور تخصصّی بداند. همین طور باید سنّت را كه عبارت است از قول،‌ عمل و تقریر (گفتار و اعمال و رضایت به اعمال دیگران) كاملاً بشناسد؛ یعنی با علوم حدیث آشنا باشد كه عبارت است از: علم رجال (شرح حال راویان حدیث) و سلسله سند، درایه (فهم دلالت روایات)، شأن نزول روایات، قرائن حالیه و مقالیه، تقیّه، حقیقت و مجاز، تعارض روایات با روایات یا تعارض روایات با آیات و تزاحم مصالح. وی باید این دانش ها را به طور تخصّصی و كارشناسانه بداند. چنین فردی كه به قرآن و سنّت با كیفیت مذكور آگاهی داشته باشد، می تواند بلكه باید طبق قرآن و سنت، آن طور كه می فهمد عمل نماید. به چینن فردی متخصّص علوم اسلامی یا مجتهد و فقیه می گویند و تقلید كردن بر او حرام است.

3- اولا اشتراک نظرات مراجع تقلید بسیار بیشتر از اختلافات آنهاست. ثانیا انسانی که به هل فن مراجعه می کند، در روز قیامت حجت دارد و خدای متعال در صورت غلط بودن عملش عذرش را می پذیرد. اما کسی که بدون علم یا مراجعه به اهل علم عمل کرده، در صورت غلط بودن عملش هیچ عذری ندارد.

4-اینکه دین همراه با قلب صاف داشتن و ترک ازار دیگران و سایر افعال ناپسند است، مطلب صحیحی است. اما اگر منظور این باشد که دین صرفا در قلب صاف است و ربطی به اعمال ندارد، اولا با ادامه عبارت خودتان ناسازگار است که در عمل نیز شروطی بیان کرده اید. ثانیا: از کوزه همان تراود که در اوست. کسی که اعمال و رفتارش غلط است، نمی تواند مدعی داشتن دل پاک و صاف باشد. بنابراین روشن است که ایمان و عمل صالح دو همراه همیشگی هستند و نمی توان بین آنها جدایی انداخت.

5- کمک به هم نوع یکی از عبادات الهی است و در نزد خدا ارزش بسیار دارد. اما نمی توان با اثبات یک خوبی، باقی خوبی ها را نفی کرد. ایا شما می توانید ادعا کنید چون راست گویی خوب است پس نیازی به امانت داری نیست؟ بنابراین خوب بودن کمک به هم نوع ربطی به لازم نبودن عبادت و ... ندارد. هر چند اگر شکر خدا را به معنای عام خودش در نظر بگیریم، عبادت ها نیز شکر خداست. و مساله ای در دین نمی ماند که شما بخواهید آن را سرکاری بنامید.

آخرشم من گفتم:

پریماه خانم لطفا از این به بعد اگر دیدی ماشینت هر چی استارت می زنی روشن نمشه، خودت برو در کاپوتو باز کن و هر چی سیم اونجاها دیدی بکش، یا اینکه چون ماشین سواری کردن یعنی شما فقط فرمونو بچرخونی و بوق بزنی کلا ترمز و کلاج و دنده رو بکن و بنداز دور، آخرشم ماشین رو با اولین استارت منفجر کن بره رو هوا! مهم نیست که شما چیزی از مکانیکی نمی دونی، مهم اینه که شما می دونی رانندگی کردن یعنی چرخوندن فرمون و لا غیر.

خدایا همه ما رو خودت به مقصد نهاییمون برسون. این ماشینو چهار چرخشو بچرخون...

 

منبع: سایت کلوب و پایگاه شهر سوال و خودم




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نوع مطلب : بیشتر بدانیم 
نویسنده :هدی
تاریخ:پنجشنبه 9 شهریور 1391-01:30 ق.ظ

فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه!

می خواست برگرده جبهه بهش گفتم: پسرم! تو به اندازه ی سنّت خدمت کردی بذار اونایی برن جبهه که نرفته اند .

چیزی نگفت و ساکت یه گوشه نشست…

… وقت نماز که شد ، جانمازم رو انداختم که نماز بخونم دیدم اومد و جانمازم رو جمع کرد...

خواستم بهش اعتراض کنم که گفت: این همه بی نماز هست! اجازه بدید کمی هم بی نمازا ، نماز بخونند

دیگه حرفی برا گفتن نداشتم خیلی زیبا ، بجا و سنجیده جواب حرف بی منطق من رو داد.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نوع مطلب : شهدا 
نویسنده :هدی
تاریخ:سه شنبه 7 شهریور 1391-01:36 ق.ظ

حفظ جمهوری اسلامی ایران

 

امام خمینی (ره) :

حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر(عج) باشد، اهمّیتش بیشتر است. برای این­که امام عصر هم خودش را فدا می­کند برای اسلام. همه ی انبیا از صدر عالم تا حالا که آمدند، برای کلمه ی حقّ و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند. پیامبر اکرم آن همه مشقات را کشید و اهل بیت معظم او آن همه زحمات را متحمل و متکفل شدند و جانبازی­ها را کردند همه برای حفظ اسلام است. اسلام یک ودیعه الهی است.

صحیفه نور، ج 15، ص 221

 




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نوع مطلب : صحیفه نور 
نویسنده :هدی
تاریخ:سه شنبه 7 شهریور 1391-12:50 ق.ظ

مسلمان ولایی شیعه علی در قلب آمریکا!

جاناتان یوسف علی یک پدیده است. زندگی وی اگر عجیب‌تر از زندگیشان علی استون نباشد، کمتر نیست. تنها مورد تعجب آور در زندگی علی، آهنگ‌سازی دلنشین او و یا برچسب «یا حسین» بر روی گیتارش نیست بلکه از آن عجیب‌تر، مسیر زندگی اوست که در پیچ و خم مکاتب، راه درازی را طی کرده است.

او همانگونه که خود می‌گوید مسلمان به دنیا نیامده است و ابتدا زندگی خود را براساس بی‌دینی و بی‌خدایی و حتی در برهه‌ای، براساس تعالیم بودا بنا نهاده است اما اینطور که می‌گوید در ‌‌نهایت به نقطه‌ای می‌رسد که هیچکدام از این راه‌ها را منتج به سعادت بشر نمی‌داند و از ابتدا به دنبال حقیقت می‌گردد.



جاناتان یوسف علی، طی گفتگویی که با باراک اوباما دات آی آر انجام داده، درباره زندگی شخصی خود می‌گوید: من مسلمان به دنیا نیامده‌ام. پدرم که یک سفیدپوست آمریکایی است از خانواده‌ای مسیحی است اما یک مسیحی معتقد نیست و به دستورات آن عمل نمی‌کند. مادرم اهل کره جنوبی است و در واقع هیچ زمینه مذهبی مشخصی ندارد. هیچ کدام از والدین من در مورد مذهب و یا باور‌هایشان با من صحبتی نکرده‌اند حتی از زمان کودکی من. ما برخی مواقع کلیسا می‌رفتیم اما این رفتن مداومت نداشت. والدینم وقتی من هفت سالم بود از یکدیگر جدا شدند. بقیه دوران کودکی من با پدر و نامادری‌ام سپری شد و مادر خودم را بیش از یکی دو بار در سال نمی‌دیدم.


هنگامی که
۱۰ سالم بود شروع به تفکر در مورد زندگی به طور کلی نمودم اما هر زمان که شروع به تفکر می‌کردم، یک حس بی‌معنایی و خلا به من دست می‌داد. در دوران نوجوانی‌ام این احساس فزونی یافت و به خاطر می‌آورم که از خودم می‌پرسیدم که آیا به خدا اعتقاد دارم یا ندارم. در آن زمان ۱۴ یا ۱۵ سالم بود و یادم هست که تصمیمی در این باره گرفتم: «نه من به خدا باور ندارم».

جاناتان با اشاره به فرضیه‌ای که در سنین نوجوانی برای خود انتخاب کرده بود، می‌گوید: در آن زمان فکر می‌کردم که فرد بیخدایی هستم و آشکارا مذهب و اعتقادات مذهبی را نقد می‌کردم و آن‌ها را نادرست می‌پنداشتم و اعتقاد به مذهب را مانند اعتقاد به داستان‌های افسانه‌ای و بابا نوئل می‌دانستم اما هرچه بیشتر می‌خواندم، به ویژه کتابهای ادبی و فلسفی، دیدگاهم به مذهب ملایم‌تر می‌شد. در آن زمان، بیشتر از همه به عقاید بودایی‌ها علاقه‌مند شدم.

در مورد آئین بودا چند کتاب خواندم اما هرچه می‌خواندم به نقطه بحران در زندگی خود نزدیک می‌شدم. این زمان،
۲۲ یا ۲۴ ساله بودم. بار دیگر خودم را در موقعیتی می‌یافتم که این سوال را از خودم بپرسم. «آیا خدا وجود دارد؟» اینبار تصمیم گرفتم فرض را بر این بگذارم که بله. خدا وجود دارد و برای یافتن راهنمایی در این زمینه، برای اولین بار دست به دعا برداشتم.


جاناتان یوسف علی با مقایسه‌ای بین مسیحیت و اسلام می‌گوید: بعد از باور وجود خدا، احساسم این بود که بایستی از مذهبی پیروی کنم تا به من بگوید که چگونه باورهای خود را به بوته عمل بگذارم. اولین و بدیهی‌ترین انتخاب مسیحیت بود اما من همواره احساس کرده‌ام که مسیحیت خیلی سطحی است و تناقضات زیادی دارد و اینکه مسیحیان تقریباً سالوس هستند. به اسلام هرگز فکر نکرده بودم تا اینکه در کلاس تاریخ جهان، در مورد آن چیزهایی فهمیدم و چند مسلمان را در خوابگاه دانشجویی ملاقات کردم که اتفاقاً شیعه بودند. به خاطر روشن بودن مفاهیم عقلی و فلسفی اسلام، به سرعت این دین را انتخاب کردم و به مرکز محلی شیعیان در دالاس ایالت تگزاس رفتم. در آنجا حجت الاسلام شمشاد حیدر را دیدم که روحانی آنجا بود. در طول چند سال بعدی، بیشتر و بیشتر یاد می‌گرفتم و به ویژه به خاطر راهنمایی‌های استاد شمشاد حیدر، ایمانم مستحکمتر می‌شد.

این خواننده آمریکایی با اشاره به نحوه ازدواج خود می‌گوید: در‌‌ همان ایام، با یکی از بانوان شیعه که اصالتاً پاکستانی اما در ایالات متحده بزرگ شده بود، ازدواج کردم. ما اکنون دارای سه فرزند، دو دختر
۶ و ۷ ساله و یک پسر ۳ ساله هستیم و الحمد لله من الان سی و پنج سال دارم.

وی در خصوص فعالیتش در موسیقی عنوان کرده است: فعالیتم در زمینه موسیقی یک فعالیت تفریحی است. من از نیاز «ابراز هنری» اسلام (به ویژه تشیع) به سبک غربی هنر الهام گرفته‌ام. کار رسمی و تمام‌وقت من در
۸ سال گذشته تدریس در دبیرستان‌های محلی بوده است. من زبان و ادبیات انگلیسی در کلاس‌های یازدهم و دوازدهم تدریس می‌کنم. امسال از تدریس استعفا دادم تا دروس ۲ ساله پیش حوزوی را در فلوریدا آغاز کنم. بعد از آن، انشاء الله امیدوارم بتوانم در قم ادامه تحصیل دهم.

وی در ادامه با اشاره به یکی از ترانه‌های خود که برای مردم بحرین خوانده، عنوان می‌کند: در مورد سرکوب عمومی در بحرین اطلاع دارم و خواستم ترانه‌ای را در همبستگی با آنهایی بنویسم که در راه حقوق و شرف خود در برابر ظالم برخاسته‌اند. نمی‌دانم چه تعداد بحرینی این ترانه را شنیده‌اند اما دعا می‌کنم که تاثیر مثبتی روی این انقلاب داشته باشد.

جاناتان یوسف علی همچنین با اشاره به دیدار اخیر خود از ایران، این اتفاق را «یکی از بهترین تجربیات زندگی» خود دانسته و می‌گوید: می‌پنداشتم که تفاوت‌های فرهنگی بین من و ایرانیان، مشکلاتی را به وجود آورد اما هیچ نکته منفی مشاهده نشد و فرصت زیارت حرم حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در مشهد و قم، فرصتی طلایی در زندگی من بود.

این خواننده آمریکایی در پایان می‌افزاید: بهترین نکته سفر من به ایران این بود که فهمیدم که به کشوری سفر کرده‌ام که «در سایه ولایت رهبر بزرگ و فهیمی مانند امام خامنه‌ای بوده است.»


وب سایت جاناتان به آدرس jonyusufali. com حاوی کلیپ‌های وی است و همچنین در یوتیوب نیز کلیپ‌های ترانه‌های جاناتان به نمایش در آمده است. جاناتان همچنین صفحه‌ای نیز در فیس بوک دارد که امکان گپ و گفت دوستانه با او نیز از طریق این صفحه می‌سر است. وی ضمن انتشار ترانه‌هایی با موضوعات ضدسرمایه داری در این صفحه، ترانه‌هایی نیز با موضوعات مذهبی در این صفحه منتشر کرده است.

منبع:cloob




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نوع مطلب : وبگردی 
نویسنده :M A
تاریخ:پنجشنبه 2 شهریور 1391-11:28 ب.ظ

لزوم زمینه سازی برای ظهور

و شما آقایان اگر توقع دارید كه در یك شب همه امور بر طبق اسلام و احكام خداوند تعالی متحول شود یك اشتباه است ، و در تمام طول تاریخ بشر چنین معجزه ای روی نداده است و نخواهد داد. و آن روزی كه ان شاءالله تعالی مصلح كل ظهور نماید، گمان نكنید كه یك معجزه شود ویكروزه عالم اصلاح شود؛ بلكه با كوششها و فداكاریها، ستمكاران سركوب ومنزوی می شوند.

وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی ره




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 




شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic